.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در باب باورپذیری راه‌حل‌های عبدالناصر همتی
ای‌کاش به آقای روحانی هم همین توصیه را می‌کردید!
عبدالناصر همتی، رئیس‌ پیشین بانک‌مرکزی که نامش با بحران ارزی گره خورده و سیاست‌های او در زمان تصدی‌گری‌اش بر کرسی بانک‌مرکزی، آغازگر دوره جدیدی از رکوردشکنی و خلق سقف‌های جدیدی در بازار ارز محسوب می‌شد، در کمال تعجب ...
ای‌کاش به آقای روحانی هم همین توصیه را می‌کردید!

شمال نیوز: سعید ونکی/ عبدالناصر همتی، رئیس‌ پیشین بانک‌مرکزی که نامش با بحران ارزی گره خورده و سیاست‌های او در زمان تصدی‌گری‌اش بر کرسی بانک‌مرکزی، آغازگر دوره جدیدی از رکوردشکنی و خلق سقف‌های جدیدی در بازار ارز محسوب می‌شد، در کمال تعجب اظهاراتی را مطرح کرده که نمی‌توان چندان آن را جدی گرفت و باید آن را به نوعی بهره‌برداری از شرایط آشفته کنونی قلمداد کرد. 

 

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های غلط ارزی دولت و همچنین وعده‌های رئیس‌جمهوری پیش از انتخابات ۱۴۰۰، گفته: «من پیشنهاد می‌دهم اگر واقعاً گمان می‌کنید قبلی‌ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی‌توانید آن را درست کنید، استعفا بدهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید برگزار شود؛ با مشارکت اکثریت مردم»!

 

در این باب، چند نکته به ذهن متبادر می‌شود که باید آن‌ها را ذکر کرد:

 

۱- فرض را بر دلسوزی شما برای منافع کشور و ملت می‌گذاریم؛ اینکه به دنبال برون‌رفت از شرایط موجود و کاستن از فشار وارده بر مردم هستید، جای تقدیر و تشکر دارد، اما شوربختانه به نظر نمی رسد اظهارات تان نسبتی با این مسائل داشته باشد!

 

۲- عملکرد دوران حضور شما بر کرسی ریاست بانک‌مرکزی آغازگر دورانی است که برخی کارشناسان از آن به کودتای ارزی یاد می‌کنند! آن هم در میانه تحریم‌هایی که همه، من‌جمله شما از تبعات آن آگاهی داشته و در این میان به جای اعمال سیاست‌هایی که تامین کننده منفعت عمومی و به خصوص طبقات ضعیف‌تر باشد، در جهتی گام برداشتید که در نهایت به سود غارت‌گران تمام شد؛ آن هم تحت لوای بهانه‌هایی چون ناموسی‌ بودن ذخایر ارزی، حمایت از تولید و امثالهم و کیست که نداند پشت این تعابیر، اعتقاد شما مبنی بر بازارگرایی، بازارسپاری و عدم دخالت دولت در اقتصاد وجود داشت!

 

۳- شما که امروز در مقام منتقد، ژست مخالفت با سیاست‌های اقتصادی دولت را گرفته و آن را از تیغ تیز انتقادات بی‌نصیب نگذاشته‌اید، دقیقاً با کدام یک از خط‌مشی اقتصادی دولت کنونی می‌توانید مخالف باشید؟ و سوال اصلی این است که آیا اساساً امکان مخالفت دارید؟ کوچک‌کردن دولت، استقلال بانک‌مرکزی، کاهش تصدی‌گری دولت، خصوصی‌سازی، یارانه‌زدایی، ادغام در اقتصاد جهانی و … جزو ایده‌های اصلی شما در انتخابات سال گذشته بودند که به صراحت از آن پرده برداشته بودید؛ ایده‌هایی که خود از علل اصلی بحران‌های اقتصادی امروز به شمار می‌روند و نه تنها دولت سیزدهم، بلکه تمامی دولت‌های پس از جنگ به آن پایبند بوده و هستند!

 

۴- و اما در باب توصیه به استعفای رئیس‌جمهوری و برگزاری انتخابات و تاکید بر مشارکت حداکثری؛ توصیه‌ای که از آن منفعت‌جویی رندانه‌ای برداشت می‌شود. شما که نگران و دلسوز ایران هستید، ای کاش این پیشنهاد را به آقای روحانی هم می‌دادید که دولت ایشان - که جنابعالی هم از کارگزارانش بودید - بسیاری از ابرچالش‌ها را در کشور نهادینه کرد و بی‌راه نیست که بگوییم ایران یکی از سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ خود را در زمان ایشان تجربه کرد؛ عقب‌گردی همه‌جانبه که معیشت، سلامت، و امنیت جامعه سقوط آزاد داشت.

 

۵- به فرض عمل به توصیه جنابعالی و برگزاری انتخابات، مطمئن باشید که شما جایی در آن نخواهید داشت. کسب ۸ درصد آرا و قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از آرای باطله، برای اثبات این گزاره کافی نیست؟!

 

۶- جناب دکتر همتی؛ برندسازی از خودتان با این قبیل اظهارات ممکن نیست و قبایی که این روزها بر تن‌تان کرده‌اید یا کرده‌اند، برای‌ شما گشاد به نظر می‌رسد!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

قم، دکتر سام دلیری 1 دي 1401
ما ملت عجیبی هستیم کوچک ها و کوچک زادگان را بزرگ می کنیم و بزرگان و بزرگ زادگان را کوچک!!!
همتی را اصلاح طلبان؛ و احمدی نژاد را اصولگرایان بیجا بزرگ کردند و حالا.... !!!
نا شناس 2 دي 1401
واقعا درسته این قبا برتن همتی گشاده اما بی طرفانه واز روی انصاف وعدالت قضاوت کنیم این را شما هم بدانید بر تن اقا ابراهیم رئیسی هم خیلی گشادتر بود ورئیسی اصلا تجربه وسواد و حد و وزن این سمت را نداشت وندارد واینکاره نبود چطور یکسری خود را مجاب و رئیسی را قانع کردن واز همه مهمتر خودش وارد این کارزار بزرگ شده واین مسولیت خطیر را پذیرفته وبا هر رایی رفته بالا والان دست وپا میزنه و نمیتونه کاری کنه وهر روز اوضاع خرابتر ومصائب ومشکلات مردم وکشور بیشتر میشود اگر هر چه زودتر میدان را ترک وکنار برود حتی به هم فکر با تجربه تر وکاردان خود بسپارد مناسبتره.نه مخبر اهلش بود ونه تیم ضعیف و اقتصادی اش بعضی فکر میکنند اقتصاد ومملکتداری خاله خاله بازی و رفیق بازی ویا فامیل بازی است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.